Ключовата тема в ежедневието на всяка една БИЗНЕС организация!

„В края на месец март гостувах на затворената платформа MasterHack, за да обсъдим теми с Master обществото, за които традиционно пиша и говоря – имоти и инвестиции (на първо място, разбира се). Преминахме през бизнес частта – създаване и управление на екипи, управление на стрес, лидерство, изграждане на бранд и т.н.

Нямаше как разговорът да не премине през културата в една офис среда, както и атмосферата, в която хората могат да бъдат продуктивни. Тогава стигнахме до една от ключовите думи в моето ежедневие – добротата.

Говорейки за доброта, всичко може да изглежда много клиширано, докато не го запълним със съдържание. Когато осъзнах (преди години), че искам да говоря повече по темата, това беше просто идея. Готина идея. Готино е да сме добри, нали? Защо не говорим повече за това? Хубаво, ама от толкова много говорене, често ценните неща се превръщат в клишета…и олекват като послание.

В последствие аз лично започнах да усещам, че темата ми дава много качествена енергия (имам нужда от много енергия в ежедневието си, за да съм добра версия на себе си по всички оси на личния и професионалния ми живот). С времето, без конкретна цел и план, изградих една малка екосистема около себе си, която излъчваше честоти на херците на добротата (или поне се надявам да е така). Започнахме често да си говорим по темата в офиса между колегите, на срещи, при обучения за работа с клиенти. Оформяше се някакъв „цвят“, „форма“, „ухание“ (както се изразяват в НЛП) на това говорене на тема „доброта“. И така докато не дойде месец юни 2022 г., когато в Primo+ и Imvestia, имахме огромното удоволствие да си партнираме с Team Fest за фестивала Hills Of Rock Sofia Edition. Тогава се роди хаштага #валутадоброта.

Това събитие може би оформи опаковката, за да може идеята да съществува самостоятелно като послание, което да докосва хората. Направихме яки игри с хаштага, хората се снимаха и публикуваха позитивни послания в Instagram и Facebook. Видяхме, че хората имат нужда от такива „сламки“ в ежедневието си. Решихме, че ще развиваме хаштага!

Връщайки се в началото на този нюзлетър, когато с Hristo Stoyanov (основателят на MasterHack) отворихме темата за вече съществуващия хаштаг и усилията ни за разпространяването му, споделих нещо интересно. Казах му, че аз не съм месия на това послание. Не съм учебник по доброта. Аз говоря за това и искам да се обграждам с това, тъй като това ми гарантира, че винаги ще бъда в такава екосистема, което ще ми напомня какъв човек трябва да бъда аз. Какви ценности трябва да изповядвам. На какви темите трябва да говоря с децата си, с колегите си. Много често ежедневието ни кара да залитаме в посоки, с които не се гордеем в последствие. Просто животът вече е толкова динамичен и стресиращ. Ако ние не намираме начин да бъдем по-добри човешки същества, никой няма да го направи вместо нас. Затова хаштагът стана част от ежедневието ни.

Едно от най-готините неща? Най-близките ми хора са супер запалени по темата. Колегите ми от Primo+ и IMVESTIA са хората, които дават най-голяма гласност на посланието. Всеки в офиса се опитва да работи по малко, всеки ден, за да създадем по-добра среда за себе си. Това са онези моменти, в които виждаш, че 1+1 не е 2, а 22. Направено е нещо, после второ нещо, но ефектът от свършеното започва да се появява на всеки ъгъл. Бидейки обградени от тази енергия, колегите ми ясно осъзнават, че темата е на фокус и в личния им живот…навсякъде. (не, че преди не сме били добри…сега обаче е осъзнато, което автоматично се отразява на качеството ни на живот).

Без значение дали изграждате бизнес, дали сте лидер на екип, дали гледате децата вкъщи или сте треньор на детски отбор по волейбол, добротата определено е един от най-ценните Ви активи. Днес исках да споделя тази кратка история, тъй като в днешния бизнес свят, за мен тези послания правят разликата. Надявам се това да помогне на един човек да изгради значим и качествен екип/бизнес/среда.“

 

Георги Янков