Как да ценообразуваш имота си така, че да направиш супер сделка?

Винаги работете с 5 реални примера на пазара

В по-голяма част от случаите седим на столове с 4 крака, вместо на такива с 2 или 3, защото са по-стабилни и сигурни. Аналогично, когато говорим за имоти, изграждаме нашата основа с помощта на 4, дори 5 имота, тъй като тогава имаме много повече информация за анализ и чисто статистически можем да изведем най-доброто решение във всяка една ситуация.

Това прилича ли ви на нещо? Да! Така би постъпил и купувачът. Той няма да отиде само на един оглед, а на няколко, преценявайки оптималния вариант за себе си. Ще се възползва максимално от предоставената информация на пазара, за да може да вземе информирано решение.

 

Можете да използвате имоти, които да отговарят на различни категории. Ето какво имаме предвид:

 

  • Първо можем да се насочим към имотите, за които сме наясно, че имат висока активност. Характерното при тях е, че са онези имоти, които са ценообразувани правилно, предизвикват голям интерес и най-вероятно са по-нови на пазара.
  • Второ, можем да проучим застоялите имоти. Това, което ще разберем от тях е какво не се продава на пазара и коя е цената, която не предизвиква интерес у купувачите. Преглеждайки този сегмент може да си спестим много време и пари.
  • След това можем да се насочим към продадените имоти. Там ще получим информация за реалните нива на пазара, както и колко плащат купувачите на пазара за дадени характеристики на един имот.
  • Четвъртата насока е нещо, което много малко хора гледат когато определят продажна цена на имота си. Това са „съседните сегменти“. Веднага ще дадем пример: Има хора, които обявяват цена на гарсониера в размер на 60 000, тъй като няма други гарсониери на пазара. Това, което пропускат е, че на пазара има двустайни на 65 000 и всеки, който има 60 000 ще предпочете да влезе в преговори със собствениците на двустайния, вместо с тези на гарсониерата. Същото важи и за съседни сегменти, когато си говорим за различните типове строителство.

 

Като собственици не трябва да сме фокусирани само в нашата кутийка, а да влезем в обувките на купувача и да мислим като него. За да бъдете професионалисти в ценообразуването на имота си, помислете какво и как би направил купувачът.

Ако имате желание да поговорим на тема ценообразуване, ще се радваме да споделим с Вас информация, която може да Ви помогне в тази насока. Очакваме Ви!