Как да избереш СУПЕР брокер за теб?

Ще се опитаме да вкараме светлина в отговарянето на въпроса, представяйки два примера, които Георги Янков споделя.

Имаме един малък имот, който се предлага на пазара на стойност от 33 хиляди евро. Брокерът Симеон Тачев от Primo+ Недвижими Имоти е обсъдил с клиента рекламния план и действат по изготвена стратегия. След определен брой огледи, се появява купувач, който предлага цена 30 000 евро за жилището, което по прости математически изчисления е 10% отстъпка. Клиентът се е обърнал към Симеон с искането да продава, защото вече му е наложително и би се съгласил да даде три хиляди евро отстъпка, за да има сделка в кратък срок. От друга страна, Симеон,  познавайки и разчитайки на рекламната стратегия, която е придвижил на пазара, с цел възможно най-оптимална сделка за своя клиент, го съветва да изчакат няколко дни. Друг аспект, който дава сигурност на брокера да посъветва клиента си така, е че той постоянно следи пазара и е наясно с конкуренцията на сходните имоти, които се продават в района.

Брокерът е 100% убеден и вярва в наличието на по-добър клиент с по-добро предложение и след 3 дни се сключва сделка с нов клиент на първоначално обявената цена на имота, а именно 33000 евро.

В този случай увереността и професионализма на брокера са помогнали за по-добра сделка на клиента с цели 10%. Проблемът е, че много брокери биха приели офертата от първия купувач, още повече при условие, че продавачът е съгласен. Причините са няколко:

  • за тях е важна сделката, а не интереса на клиента;
  • нямат изградена рекламна стратегия, която да им дава сигурност, че могат да привлекат нови клиенти;
  • не следят в детайли конкуренцията на, за да знаят какви предимства имат и как могат да привлекат активните купувачи в момента. В този реален пример виждате как плащайки 3% на своя брокер, клиентът реализира допълнителна печалба в размер на 10%. Т.е. брокерът му излезе безплатен + допълнителна премия от 2000 евро за стратегическия избор да работи с професионален брокер като Симеон Тачев.

Вторият пример е свързан със собственик на имот, който е решил да обявява жилището си в интернет и не планира да използва брокер. Причината е в това, че и той, и купувачът трябва да платят по 3% на брокерите, което ще направи сделката доста по-скъпа, а собственика ще получи по-малко пари.

Информацията, която пропуска собственика е, че качествените купувачи, които търсят сигурни сделки и са готови да плащат по-добри цени са онези, които вече са си наели брокер (за да си подсигурят качествена сделка) и неговата концепция да спести на купувача 3% няма да сработи. Останалите купувачи пък, които не са си наели брокер, са онези купувачи от първата част на статията, които търсят отстъпки в размер на 10%. Така продавачът, който иска да спести 3% от това да си наеме брокер, реално ще работи с купувачи, които ще предлагат оферти с 10% отстъпка, което би му коствало няколко хиляди повече.

Апел към всички купувачи и продавачи:

Предварителните разговори с брокери са изключително важни дори и да не сте наели такъв, а просто да искате мнение и обратна връзка за имот. Целта е да видите как те ще изградят най-добрата сделка за вас – на теория!! Тези срещи са кратки и безплатни, но могат да Ви спестят купища пари, както и да Ви подсигурят СУПЕР брокер!

Работете умно и прецизно с продажбите на своите имоти и тяхното управление. Подбирайте своите брокери внимателно и критично, без да губите повече време и пари. Успех!