Гостува ни Иван Ганчев – директор на дирекция „Маркетинг, иновации и обучения“ в УНИКА България.
С Иван обсъдихме следните теми:
– По какви критерии да подбере следващия си работодател един брокер, който иска да започне в бранша или да смени фирмата си, за да има успешна кариера?
– Какви въпроси да задава кандидат-брокерът по време на интервю и на какво да обърне внимание?
– Как един работодател да прецени дали кандидатът ще „пасне“ в агенцията му и какви качества да търси, ако човекът насреща е без опит?
– Какво е фирмена култура, каква е ролята ѝ за развитието на компанията и как се създава?
– Кой подход при обученията е най-ефективен, за да осъзнае и приложи наученото един търговец?
Ето някои ключови моменти от предаването:
– При подбор гледайте уменията на кандидата, не толкова образованието
– Преди да започнете на ново място, прекарайте един ден в офиса и говорете с бъдещите си колеги. Така ще усетите дали сте на правилното място.
– Успехът в една агенция за недвижими имоти идва, когато всички работещи имат обща цел.
– По време на интервю за работа, задавайте въпроси, особено ако сте кандидат.
– Не правете повече от 4 интервюта на ден.
– Подберете правилна снимка на резюмето си, не ползвайте формат Европас
– За да има култура в офиса, трябва да има разпознаваемост на успеха- материална и нематериална.
– Задържате хора като ги оценявате, развивате и им се доверявате
Препоръката на Иван за книга е : Саймън Синек, „Започнете със защо“
Винаги поставяйте ясни измерители на успеха – за клиента, за служителя, за отдела, за брокера.
Бележки от Щелян: създайте Визия, Мисия и Принципи на работа в агенцията си, както и като брокер;
– Системите ни, вкл. и икономическият ни модел, не работи без фирмената ни култура; в Primo+ имаме ДНК и принципи, които описват част от работната ни култура;
– Създайте нещо, което никой не може да копира- култура на работа и отношения към нея;
– Фирмената култура е лепилото, което държи всичко;
– На седмичните ви срещи с екип/колеги/мениджър говорете открито за добрите примери в офиса, както и за неща, които не ви харесват; поставяйте интереса на клиента си на първо място.